Veelgestelde Vragen

VEELGESTELDE VRAGEN

Coronavirus – (COVID-19)

 

 

 

UPDATE 8 SEPTEMBER 2020

Per 8 september 2020 zijn de Griekse eilenden een code organje reisadvies geworden.

 

 

UPDATE 3 SEPTEMBER 2020 

Griekenland/Heraklion al aantal weken code geel alle vakanties gaan gewoon door naar Kreta.

Corendon vluchten naar Turkije zijn geannuleerd tot 23 september 2020.

SunExpress vliegt  dagelijks naar  naar Turkije.  

 

UPDATE 10-AUGUSTUS 2020

Goed nieuws! Duitsland heeft de Code Oranje opgeheven voor de Turkse regio’s Izmir, Antalya, Aydin en Muğla.

Dit betekent dat de reizen vanuit Duitsland naar Antalya, Alanya, Belek, Side, Dalaman, Bodrum, Didim en Kusadasi weer mogelijk zijn.

Echter zijn de reizigers wel verplicht maximaal 48 uur voor vertrek een PCR (Corona)  – test afteleggen.

Uit deze test dient te blijken of de reiziger is besmet met het Corona – virus.

De PCR – test kan afgenomen worden op de Turkse luchthavens en ziekenhuizen.

De ziekenhuizen die de test aanbieden, kunt u terugvinden via :

Ook is het mogelijk bij sommige hotels het PCR – test af te nemen.

De PCR – test is wel tegen kosten.
 

UPDATE 30 JULI 2020
Corendon vluchten naar Turkije zijn geannuleerd tot 12 aug 2020.

SunExpress vliegt al aantal weken naar Turkije. (3x per week vanuit Amsterdam naar Antalya)
Pegasus Airlines vliegt al aantal weken naar Turkije. (2x per week vanuit Amsterdam naar Antalya)
Griekenland/Kreta vakantie gaan gewoon door (code geel) 

 

UPDATE 15 JULI 2020
Corendon vluchten naar Turkije zijn geannuleerd tot 29 juli 2020.
SunExpress vliegt al aantal weken naar Turkije. (3x per week vanuit Amsterdam naar Antalya)
Pegasus Airlines vliegt al aantal weken naar Turkije. (2x per week vanuit Amsterdam naar Antalya)  


UPDATE 8 JUli 2020 

Griekenland/Heraklion code geel geworden, alle vakanties gaan gewoon door naar Kreta.
Corendon vluchten naar Turkije zijn geannuleerd tot 21 juli 2020.

SunExpress vliegt al aantal weken naar Turkije.  


UPDATE 25 JUNI 2020 

De luchtvaartmaatschappij SunExpress heeft de vluchten naar Griekenland/Heraklion tot  9 juli geannuleerd. 

De luchtvaartmaatschappij Corendon Airlines heeft alle vluchten naar Turkije tot 9 juli  geannuleerd. 

Alle vluchten naar Egypte/Hurghada zijn tot 15 juli geannuleerd. 

De Turkse Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft bekend gemaakt dat de luchtvaartmaatschappij Turkish Airlines de vluchten naar Nederland vanaf eind juni wil hervatten.

SunExpress vluchten richting Turkije zijn al gestart.

Desbetreffende gasten worden per e-mail op de hoogte gebracht van de huidige ontwikkelingen. 


UPDATE 3 JUNI 2020 

De luchtvaartmaatschappij SunExpress heeft de vluchten naar Griekenland/Heraklion tot 15 juni geannuleerd. 

De Nederlandse overheid heeft laten weten dat vanaf 15 juni vakanties naar verschillende Europese landen waaronder Griekenland zouden kunnen plaatsvinden.  

De luchtvaartmaatschappij Corendon Airlines heeft alle vluchten naar Turkije tot 25 juni geannuleerd. 

De Turkse Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft bekend gemaakt dat de luchtvaartmaatschappij Turkish Airlines de vluchten naar Nederland vanaf eind juni wil hervatten. 

Alle vluchten naar Egypte/Hurghada zijn tot 30 juni geannuleerd. 

Desbetreffende gasten worden per e-mail op de hoogte gebracht van de huidige ontwikkelingen. 



UPDATE 26  MEI 2020

De wijzigingen die zijn ontstaan door het besluit van verschillende luchtvaartmaatschappijen met vertrek op korte termijn hebben wij gemaild naar onze klanten.  

UPDATE 14  MEI 2020

De wijzigingen die zijn ontstaan door het besluit van verschillende luchtvaartmaatschappijen met vertrek op korte termijn hebben wij gemaild naar onze klanten.  

UPDATE 29  APRIL 2020

De wijzigingen die zijn ontstaan door het besluit van verschillende luchtvaartmaatschappijen met vertrek op korte termijn hebben wij gemaild naar onze klanten.  

========================================================================================== 

UPDATE 24 MAART 2020

De luchtvaartmaatschappij Corendon heeft besloten om alle vluchten tot 1 juni 2020 te annuleren. Indien u bij ons een reis heeft geboekt met de luchtvaartmaatschappij Corendon met een vertrekdatum vóór 1 juni, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. 

========================================================================================== 

UPDATE 20 MAART 2020

Beste Prettig Reizen gast,

De Turkse overheid heeft besloten om vluchten vanuit Europa, waaronder Nederland, België en Duitsland, tot 17 april 2020 te weren om de verspreiding van het Coronavirus tegen te houden.

Inmiddels hebben wij met al onze gasten die vóór 17 april 2020 zouden vertrekken contact opgenomen, de situatie besproken en alternatieven aangeboden om deze buitengewone situatie op te lossen. 

Wij bedanken onze gasten voor hun begrip. 

========================================================================================== 

VERTREK VANAF 17 APRIL 2020

Hieronder treft u een overzicht aan van de meest gestelde vragen met betrekking tot de gevolgen van het coronavirus.

De overheid heeft vermeld dat evenementen met meer dan 100 personen worden afgelast. Heeft dit invloed op mijn vlucht, omdat er meestal meer dan 100 personen in het vliegtuig zitten?
Nee, het besluit met betrekking tot de evenementen heeft geen consequenties voor uw vlucht. De Nederlandse overheid heeft duidelijk medegedeeld dat er geen extra maatregelen zijn voor reizen en vluchten. Uw vlucht en vakantie gaan gewoon door zoals deze zijn gepland.

Ik heb een vakantie geboekt bij Prettig Reizen; gaat deze door zoals gepland?
Ja, uw reis/vakantie gaat gewoon door zoals u deze heeft geboekt. Pas op het moment dat het Ministerie van Buitenlandse Zaken het afraadt om naar een bepaalde bestemming te reizen (dit wil zeggen een negatief reisadvies uitgeeft en reisadviescode rood van toepassing is) of wanneer uw reis feitelijk niet meer uitvoerbaar is (bijvoorbeeld omdat een luchthaven gesloten is) wordt uw vakantie geannuleerd. Wij kunnen dan desgewenst samen met u bekijken wat de mogelijkheden zijn. Voor de meest recente ontwikkelingen van reisadviezen kunt u de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken raadplegen: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen.

Ik wil niet meer op vakantie; kan ik mijn reis/vakantie door het coronavirus kosteloos annuleren?
Nee, het is niet mogelijk om uw vakantie kosteloos te wijzigen of te annuleren. Pas op het moment dat het Ministerie van Buitenlandse Zaken het afraadt om naar een bepaalde bestemming te reizen (dit wil zeggen een negatief reisadvies uitgeeft en reisadviescode rood van toepassing is) of wanneer uw reis feitelijk niet meer uitvoerbaar is (bijvoorbeeld omdat een luchthaven gesloten is) is dit mogelijk. Uiteraard kunt u uw reis altijd omboeken, wijzigen of annuleren, maar in dit geval zijn de normale voorwaarden en bijhorende kosten van toepassing.

Gelden er extra regels vanwege het coronavirus in het land waar ik op vakantie ga?
Verschillende landen nemen maatregelen ter beperking van de verspreiding van het coronavirus. Het Travelcenter van IATA (International Air Transport Association) publiceert een (Engelstalige) up-to-date lijst met daarin de maatregelen die nu per land worden genomen. Wij raden aan om voorafgaand aan uw vakantie de maatregelen voor uw reisbestemming te bekijken. Let op: de voorwaarden kunnen dagelijks veranderen. https://www.iatatravelcentre.com/international-travel-document-news/1580226297.htm

De Turkse overheid heeft vanwege het Coronavirus besloten om reizigers die 14 dagen voorafgaand aan hun vertrek naar Turkije in Italië, China, Iran, Irak of Zuid-Korea zijn geweest, niet toe te laten bij de douane. Dit betekent dat deze reizigers bij aankomst in Turkije direct teruggestuurd worden. Mocht u kort voor vertrek in één van deze landen zijn geweest en ondanks de waarschuwingen naar Turkije reizen, dan zijn de gemaakte kosten voor eigen rekening en kan er geen aanspraak worden gemaakt op een compensatie.     

Wat zijn de gevolgen als tijdens mijn vakantie in mijn hotel iemand besmet blijkt met het coronavirus?
Dit wordt per geval beoordeeld door lokale autoriteiten; hier gaan wij niet over als reisorganisatie. Het is mogelijk dat in dat geval de gasten in uw hotel in quarantaine worden geplaatst. In dat geval onderhoudt het management van het hotel het contact met u, uit naam van de lokale autoriteiten. Daarnaast staan wij u (digitaal) bij via onze vertegenwoordigers en de reisleiding ter plekke bij praktische vragen.

Kan ik straks op vakantie als ik verblijf in een hotel waar gasten nu in quarantaine zijn geplaatst?
In dat geval nemen wij contact met u op. Wanneer u in de periode van de quarantaine in het hotel zou verblijven, bieden wij u een alternatief of u kunt de vakantie kosteloos annuleren. De boekingen met vertrekdatum ná de quarantaineperiode, blijven gewoon staan. Wanneer u in dat geval toch wilt annuleren of omboeken, gelden de normale -Reisvoorwaarden.

Is het verstandig om een reis- of annuleringsverzekering af te sluiten vanwege het coronavirus?
Wij raden altijd aan om een reis- en annuleringsverzekering af te sluiten, ongeacht de situatie. Wel is het zo dat elke verzekering anders in elkaar zit, dus u moet de polisvoorwaarden vooraf goed checken om zeker te weten wat wel en niet wordt vergoed. Ook raden wij u aan om te checken wat uw ziektekostenverzekering precies dekt. Op basis van de Wet op de Reisovereenkomst vergoedt ook de touroperator geen kosten ná de oorspronkelijke terugreisdatum, mocht u in uw hotel inquarantaine worden geplaatst. Daarnaast zijn wij als touroperator en luchtvaartmaatschappij niet verantwoordelijk voor het regelen en betalen van uw nieuwe terugvlucht als u door quarantaine uw oorspronkelijk geboekte terugvlucht mist. We zijn wél verplicht om u in een situatie als deze bij te staan en te ondersteunen en dat zullen wij ook doen. Daarnaast helpen wij u, waar mogelijk, om uw terugvlucht zo goedkoop mogelijk te regelen.

Gelden er in het algemeen extra maatregelen vanwege het coronavirus?
We volgen de richtlijnen van de World Health Organization (WHO) en het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu). Hierin wordt aangegeven dat er vooralsnog geen aanvullende maatregelen nodig zijn. In het algemeen krijgt iedereen het advies om goed op de algemene hygiëne te letten: was handen regelmatig, hoest en nies in de binnenkant van de elleboog en gebruik papieren zakdoeken. Heeft u griepverschijnselen of een van de coronasymptomen (koorts, hoesten, ademhalingsproblemen) en bent u mogelijk in contact geweest met iemand die het coronavirus kan hebben? Neem dan voor de zekerheid contact op met de GGD.

 

=============================================================================================

 

1. Hoe kan ik een vakantie boeken bij Prettig Reizen?

Op onze website kunt u zelf online uw gewenste vakantie boeken. Ook kunt u tijdens kantooruren telefonisch contact met ons opnemen. Ons telefoonnummer is 0299 – 417133 (lokaal tarief). Ook zijn wij per e-mail bereikbaar via info@prettig-reizen.nl  of via de chat op onze website. 

2. Hoe kan ik via internet boeken?

U kunt op onze website via verschillende manieren een boeking plaatsen. Op de homepage kunt u rechtsboven via ‘zoek accommodatie’ het gewenste hotel selecteren. Ook is het mogelijk om middels ‘zoek & boek’ uw reisvoorkeuren in te voeren. De 'zoek & boek' functie is ingesteld op één kamer: indien u voor meerdere kamers kijkt, kunt u op de specifieke pagina van de accommodatie het juiste aantal kamers aangeven (maximaal 3 kamers per boeking). Indien u voor meer dan 3 kamers kijkt, kunt u contact met ons opnemen. Daarnaast kunt u uiteraard de gepromote accommodaties op onze homepage bekijken en de beschikbaarheid opvragen door te klikken op de gewenste accommodatie.      

2.1. Het bekijken van een specifieke accommodatie

Wanneer u op de pagina van de door u geselecteerde accommodatie bent, treft u informatie aan over de bestemming, de verzorging en het aantal sterren. Ook is een beknopte beschrijving van het hotel zichtbaar. Hieronder kunt u aangeven of u geïnteresseerd bent in een pakketreis (inclusief vlucht, hotel en transfer) of een hotel only boeking (met alleen accommodatie). Onder het kopje ‘hotelinformatie’ vindt u een gedetailleerde beschrijving over de accommodatie, waarin aandacht wordt besteed aan de faciliteiten voor volwassenen en kinderen, de kamertypes en de verzorging op de accommodatie. De foto’s zijn bedoeld om u een impressie van het hotel te geven.

2.2. Het plaatsen van een boeking

Om de totale reissom voor uw reisgezelschap te bepalen, kunt u bij een pakketreis allereerst klikken op ‘reisgezelschap wijzigen’. Dit staat standaard ingesteld op twee volwassenen. Indien u met een groter reisgezelschap bent, is het belangrijk om te weten dat u per kamer het aantal passagiers kunt toevoegen. Met de opties ‘voeg kamer toe’ en ‘verwijder’ kunt u op basis van het aantal kamers uw reisgezelschap invoeren. Hierna kunt u de gewenste vertrekluchthaven, de vertrekdatum en het aantal dagen selecteren. Door te klikken op het menu bij de vluchten en de kamertypes treft u – afhankelijk van de beschikbaarheid – meerdere mogelijkheden voor uw heen- en terugvlucht en het gewenste kamertype aan.

Indien u na het invoeren van deze voorkeuren besluit om een andere accommodatie op onze website te bekijken, blijven de zojuist ingevoerde voorkeuren automatisch staan om het zoeken voor u makkelijker te maken. Mochten deze voorkeuren bij de nieuw geopende accommodatie niet beschikbaar zijn, dan komt de website terug op de standaardinstellingen.

Onderaan de pagina verschijnt de prijstabel. Na het selecteren van de gewenste prijs – die correspondeert met de gewenste vertrekdatum en het aantal dagen – verschijnt rechts een overzicht. In dit overzicht treft u onder ‘accommodatie’ het gekozen kamertype, het aantal nachten, het aantal personen en de vertrek- en terugreisdata aan. Onder het kopje ‘vluchtinformatie’ vindt u de vluchtdetails, zoals de luchtvaartmaatschappij, de vertrek- en aankomsttijden (indien al bekend) en informatie over de bagage. Het bedrag dat vermeld staat bij ‘Totaal’ is de totale reissom, inclusief alle toeslagen en kortingen. Indien u deze reis wenst te boeken, kunt u klikken op ‘doorgaan met boeken’.

2.3. Het boekingsformulier

Op de nieuwe pagina vragen wij u allereerst om de gegevens van de hoofdboeker in te vullen. Daarna kunt u de gegevens van alle reizigers invullen. Hierbij is het belangrijk om de namen zoals vermeld in het paspoort (dus niet de roepnamen) in te vullen. Het invullen van namen die niet corresponderen met het paspoort levert problemen op de luchthaven op. Ter illustratie, indien op uw paspoort als voornaam ‘Johannes’ staat vermeld maar u als roepnaam ‘Jan’ gebruikt, dient u op het boekingsformulier de voornaam als ‘Johannes’ in te vullen. Indien de voornamen niet in het vakje op het boekingsformulier passen, dan kunt u de eerste naam volgens het paspoort voluit en van de andere namen alleen de voorletters invullen.     

Onder het kopje ‘opmerking’ kunt u eventuele vragen, opmerkingen en/of andere belangrijke informatie invoeren. Op de volgende pagina kunt u indien gewenst een reis-en/of annuleringsverzekering, privé transfer en/of ruimbagage bijboeken door dit aan te vinken. Wanneer u onze Algemene voorwaarden heeft geaccepteerd en op ‘voltooien’ heeft geklikt, is uw boeking geplaatst. U ontvangt een boekingsnummer en er wordt een boekingsbevestiging naar het door u ingevulde e-mailadres verzonden.

3. Hoe kan ik een lastminute reis boeken?

Via onze website kunt u deze reis bekijken. Indien uw gewenste reis nog beschikbaar is, kunt u deze boeken. Prettig Reizen neemt daarna zo snel mogelijk contact met u op.
Indien u binnen 1 week vertrekt, dient u de reis in verband met de korte vertrektijd direct te betalen.

4. Hoe werkt de mogelijkheid ‘zelf samenstellen’ op de homepage?

Na het kiezen van een accommodatie of bestemming kunt u bij de gewenste vertrekluchthaven uw eigen voorkeur invoeren. In dit menu zult u luchthavens van een groot aantal landen in de wereld aantreffen. Na het invoeren van uw voorkeuren omtrent de vertrekdatum, het aantal nachten en het aantal passagiers zult het systeem de beschikbare vluchten laten zien. Bij deze boekingen is het belangrijk om te weten dat het om non-refundable boekingen gaat: dit betekent dat het wijzigen van de geplaatste boeking niet mogelijk is.

5. Zijn de transfers van en naar het hotel inbegrepen?

Ja, voor pakketreizen is de transfer van de luchthaven naar uw hotel inbegrepen in de prijs. Ook verzorgen wij uw transfer op de terugreis van het hotel naar de luchthaven (tenzij u anders beslist heeft bij het boeken van de reis).

Daarnaast is er bij sommige accommodaties de mogelijkheid om privé transfer bij te boeken. Indien u dit wenst, kunt u deze optie aanvinken en bijboeken op het boekingsformulier.

6. Wat zijn de betalingsvoorwaarden?

Na bevestiging van uw boeking door Prettig Reizen, dient u bij pakketreizen en bij hotel only boekingen 25% van de reissom  direct te betalen. Indien u bij ons een reis-en/of annuleringsverzekering heeft bijgeboekt, dienen ook deze bedragen direct te worden voldaan. Het nog openstaande bedrag van uw reissom kunt u 6 weken voor vertrek betalen. De datum van de uiterlijke betaling van het restantbedrag staat tevens op uw schriftelijke factuur (boekingsbevestiging) vermeld. Indien u alleen een vliegticket bij ons heeft geboekt, dient u de betaling direct te voldoen.     

7. Hoe kan ik de reis betalen?

U kunt op vier manieren de betaling voldoen:

1. Na het plaatsen van een nieuwe boeking kunt u direct de optie ‘IDEAL’ selecteren en de betaling verrichten. Indien u voor de optie ‘factuuraanvraag’ kiest, kunt u de betaalgegevens terugvinden op uw factuur (boekingsbevestiging).
2. U kunt het bedrag zelf overmaken op onze rekening bij ABN AMRO, onder vermelding van uw boekingsnummer. De bankgegevens staan hieronder vermeld en zijn tevens te vinden op uw factuur (boekingsbevestiging).
3. U kunt met uw creditcard betalen. Hier komen toeslagen bij.
4. Eventueel kunt u op afspraak op kantoor komen betalen met gepast geld.   

Indien u vanuit buiten Europa wilt betalen, dan dient u de IBAN en BIC-code te vermelden.

Prettig Reizen B.V.
Waterlandlaan 81
1441 RS PURMEREND

Betaalgegevens
ABNAMRO Bank
IBAN   NL85ABNA0500150915
BIC     ABNANL2A

8. Ontvang ik een acceptgiro?

U ontvangt geen acceptgiro, maar een schriftelijke factuur (boekingsbevestiging) op het door u ingevulde e-mailadres.

9. Kan ik met creditcard betalen?

Het is mogelijk om met uw creditcard te betalen, maar hier komt een toeslag bij.

10. Hoe krijg ik mijn betalingsbewijs?

Nadat het overgemaakte bedrag bij Prettig Reizen op de rekening staat, krijgt u binnen 2 werkdagen uw factuur op uw e-mailadres met de mededeling dat de betaling is verwerkt.

11. Hoe ontvang ik de vliegtickets, hotelvoucher en reisinformatie?

Ongeveer een week voor vertrek ontvangt u de vliegtickets, hotelvoucher en reisinformatie per e-mail. U kunt deze reisbescheiden zelf uitprinten en meenemen naar de incheckbalie. Indien u de reisbescheiden liever per post ontvangt, kunt u dit aan ons doorgeven. Bij het verzenden per post berekenen wij een eenmalig bedrag van 25 Euro.

12. Hoe kan ik een geboekte reis wijzigen?

Wijzigingen zijn alleen mogelijk op schriftelijk verzoek van de hoofdboeker. Afhankelijk van de wijzigingen die u wilt doorvoeren, worden er wijzigingskosten in rekening gebracht.

13. Hoe kan ik mijn reis annuleren?

Alleen de hoofdboeker kan op schriftelijk verzoek de reis annuleren. Hierbij dienen de volgende zaken vermeld te worden: boekingsnummer, bestemming, vertrekdatum, reden van annulering en de namen van de personen die willen annuleren.

De annuleringskosten worden berekend volgens de Algemene Voorwaarden. Indien u volgens de annuleringsvoorwaarden een geldige reden heeft om te annuleren en u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, dan kunt u een gedeelte van uw reissom terugkrijgen.

14. Wat betekent Turkse Charter?

Indien er op uw boekingsbevestiging Turkse Charter staat vermeld, betekent dit dat uw vlucht uitgevoerd zal worden door een van de volgende chartermaatschappijen: Onur Air, Corendon, Pegasus, Sun Express, Freebird, etc.

15. Vanaf welke leeftijd heeft een kind recht op een eigen plaats in het vliegtuig?

Vanaf 2 jaar (24 maanden) is het verplicht dat een kind beschikt over een eigen stoel in het vliegtuig.

16. Heb ik een visum nodig?

Turkije
Het Turkse Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft aangegeven dat vanaf 2 maart 2020 de visumplicht naar Turkije is afgeschaft. Dit betekent dat reizigers met een Nederlands en Belgisch paspoort voor een verblijf van maximaal 90 dagen zonder visum naar Turkije kunnen reizen. Uw paspoort of identiteitskaart dient minimaal 6 maanden na terugkomst geldig te zijn. De bovengenoemde voorwaarden zijn onder voorbehoud en kunnen gewijzigd worden door het Turkse Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Egypte
Voor reizen naar Egypte dient het paspoort nog minimaal 6 maanden geldig te zijn bij terugkomst. Het is niet mogelijk om met een Nederlandse identiteitskaart naar Egypte te reizen: u dient in het bezit te zijn van een Nederlands paspoort. Tevens heeft u een visum nodig dat u bij aankomst in Egypte tegen betaling van 20 Euro per persoon kunt aanschaffen. Belgische paspoorthouders dienen ook nog twee extra pasfoto's mee te nemen.

17. Bij wie wordt de verzekering ondergebracht?

De reis- en annuleringsverzekering die u via Prettig Reizen afsluit, wordt ondergebracht bij Allianz Global Assistance. Uw boekingsnummer bij Prettig Reizen is tevens uw Allianz Global Assistance polisnummer.

18. Hoeveel handbagage mag ik meenemen?

Als handbagage is tot 6 kg toegestaan. De afmetingen van de handbagage zijn 55 cm x 40 cm x 20 cm. Wij wijzen er met nadruk op dat u alleen nog vloeistoffen in een doorzichtige, hersluitbare plastic zak van niet meer dan 100 mililiter mag meenemen. Per persoon mag u 1 doorzichtige plastic zak meenemen. 

19. Moet ik ruimbagage bijboeken?

Bij vluchten met vertrek van en aankomst in Nederlandse en Belgische luchthavens dient bij alle luchtvaartmaatschappijen de ruimbagage apart bijgeboekt te worden. De ruimbagage kunt u eenvoudig op het boekingsformulier bijboeken.

Uitzondering: alleen als u uw reis voor 1 januari 2020 met SunExpress heeft geboekt, is de ruimbagage inclusief.

Voor vluchten met vertrek van en aankomst op Duitse luchthavens is de ruimbagage bij Pegasus Airlines en SunExpress inclusief.
Kort voor vertrek en op de luchthaven zijn de tarieven aanzienlijk hoger
 

20. Kan ik online inchecken voor mijn vlucht?

Sun Express
Door middel van onderstaande link kunt u uw vliegtuigstoelen reserveren en online inchecken. Voor het online inchecken dient u eerst tegen betaling een stoelreservering te maken. 

Klik hier voor het reserveren van vliegtuigstoelen en het online inchecken

U kunt de stappen hieronder volgen voor het maken van een stoelreservering:

- Selecteer ‘Tour operator bookings'
- Passenger surname: voer uw achternaam in
- Reference number: voer uw boekingsnummer van Prettig Reizen in
- Tour operator name: selecteer ‘Prettig Reizen B.V.’
- Selecteer afhankelijk van uw reis, one way (enkele reis) of round trip (retour)
- From: selecteer de luchthaven van vertrek
- To: selecteer de luchthaven van aankomst
- Departure date: selecteer de vertrekdatum
- Voer het totale aantal passagiers in en klik op ‘retrieve to booking’

Nadat u vliegtuigstoelen gereserveerd heeft, is het online inchecken pas 24 uur voor vertrek mogelijk. Dit geldt zowel voor uw heen- als terugvlucht.  

Corendon Airlines
Het is mogelijk om vanaf 6 weken voor vertrek in te loggen op uw boeking via hier. U kunt hierbij uw reserveringsnummer voor de Corendon vlucht invoeren. Vanaf 48 uur voor vertrek is het tevens mogelijk om online in te checken.

Transavia Airlines
Het is mogelijk om vanaf 6 weken voor vertrek in te loggen op uw boeking via hier. U dient uw Transavia reserveringsnummer te gebruiken om in te loggen. Vanaf 24 uur voor vertrek is het tevens mogelijk om online in te checken.

Pegasus Airlines, Freebird of Tailwind
Het is momenteel helaas nog niet mogelijk om in te loggen op uw boeking en/of om online in te checken. Inchecken kunt u dus op de dag van vertrek bij de incheckbalie op de luchthaven doen.

Vliegt u met een andere luchtvaartmaatschappij? Dan kunt u ons bellen of e-mailen voor meer informatie.

21. Kunnen mijn vluchttijden wijzigen?

Ja, vertrektijden van chartervluchten zijn altijd onder voorbehoud. De luchtvaartmaatschappij kan hier door omstandigheden van afwijken. Als touroperator kunnen wij hier geen invloed op uitoefenen. Tijdens het boeken van uw reis worden de geplande vluchtgegevens vermeld. De tijden, zoals vermeld in de reisbescheiden, mogen als definitief beschouwd worden. Indien een wijziging in de vertrektijden en/of route optreedt, laten wij u dit weten.  

22. Hoe laat kan ik inchecken op mijn hotelkamer?

Indien uw hotelkamer gereed is, kunt u vanaf 14:00 uur op de dag van aankomst inchecken op uw hotelkamer. Op de dag van vertrek dient u uiterlijk om 12:00 uur ’s middags de hotelkamer te verlaten en uit te checken. Indien u eerder aankomt in het hotel of later vertrekt (bijvoorbeeld in verband met een late vlucht op de dag van uw terugreis) kunt u de hotelkamer niet gebruiken. Echter kunt u wel gebruikmaken van de andere faciliteiten van de accommodatie, zoals het zwembad of de restaurants.